10 powodów dla których warto mieć na stronie blog firmowy

Jeśli prowadzisz biznes online, możesz rozważać, czy dodanie bloga firmowego do swojej strony przyniesie jakieś korzyści? Nawet jeśli głównym celem witryny jest napędzanie ruchu, istnieje wiele powodów, dla których dodanie bloga do witryny e-commerce jest korzystne. Przedstawię Ci 10 powodów, dla których warto stworzyć blog firmowy.

Co daje blog firmowy?

  1. Optymalizacja dla wyszukiwarek.

Inwestujesz swój czas i pieniądze w zwiększenie ruchu na swojej witrynie? Możesz być pewien, że, dodanie bloga firmowego jest jedną z najbardziej skutecznych metod na zwiększenie ruchu w witrynie. Zwiększa on ilość treści, co pozytywnie wpływa na indeksowanie przez roboty Google, a to z kolei poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania. Im więcej wartościowych treści wypełnionych słowami kluczowymi, tym lepsze indeksowanie w wyszukiwarce.

  1. Twoja marka w roli eksperta branżowego.

Wiele stron e-commerce wykorzystuje swoje blogi jako metodę budowania marki jako eksperta branżowego. Twoje posty na blogu mogą zawierać poradniki, wskazówki i sztuczki, które Twoja grupa docelowa szuka. Samouczki i najnowsze wiadomości branżowe. Zamiast dodawać posty na blogu, które zawierają informacje o sprzedaży, dla celów brandingu skup się bardziej na dodawaniu wartościowej treści dla swoich klientów.

  1. Angażuje Twoich klientów.

Zamiast zakładać stronę internetową, którą klienci odwiedzają tylko podczas zakupów, możesz wykorzystać blog jako metodę angażowania klientów na bieżąco. Można to osiągnąć na wiele sposobów, a poniżej znajduje się kilka pomysłów, które pozwolą Ci podążać we właściwym kierunku.

Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty odchudzające, możesz podzielić się historiami sukcesów klientów.

Opowiedz historię. Historia, którą opowiesz, może być czymkolwiek, od inspirujących historii istotnych dla Twojej branży, inspirujących historii, którymi podzielili się Twoi klienci, lub historii o tym, jak Twoja firma powstała.

Zamieszczaj zdjęcia i filmy wideo. Twoja strona e-commerce z pewnością zawiera zdjęcia sprzedawanych produktów. Blog jest dodatkowym miejscem, w którym możesz wykorzystać wizualizacje, aby zaangażować swoich klientów. Może to być szybki filmik o tym, jak złożyć produkt, różne metody korzystania z produktu lub zdjęcia i filmy, które nie są związane z produktem, ale są istotne dla Twojej grupy docelowej.

Na przykład, jeśli sprzedajesz artykuły dla zwierząt, możesz udostępniać zabawne filmiki i zdjęcia zwierząt.

  1. To idealne miejsce na ogłoszenia.

Nawet jeśli korzystasz z e-mail marketingu dla swoich ogłoszeń lub masz obszar na swojej stronie, gdzie udostępniasz ogłoszenia, Twój nowy blog będzie doskonałym miejscem dla Twoich klientów, aby dowiedzieć się o najnowszych wiadomościach i aktualizacjach. To może być jakiś nowy produkt, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, sezonowe promocje, lub cokolwiek nowego o swojej firmie, którą chcesz się podzielić.

  1. Zwiększa współczynnik konwersji.

Twój blog firmowy nie tylko zwiększy ruch na Twojej stronie, ale także zwiększy konwersję. Sprawi, że poczujesz się bardziej wiarygodny, co zapewni nowym klientom większe poczucie pewności przy dokonywaniu zakupów.

  1. Tworzy społeczność online.

Wiele blogów pozwala klientom na komentowanie wpisów, co sprawia, że czują się oni częścią większej społeczności internetowej. Podobnie jak w przypadku mediów społecznościowych, upewnij się, że aktywnie odpowiadasz na wszystkie komentarze i prywatne wiadomości.

Nie ma obaw o dodawanie wątpliwych komentarzy lub spamu, ponieważ możesz skonfigurować swój blog w taki sposób, aby zatwierdzać wszystkie komentarze z zewnątrz przed ich publikacją.

  1. Buduje lojalność wobec marki.

Możesz mieć najlepsze produkty lub usługi na świecie, ale jeśli nie zbudujesz lojalności wobec marki, liczba Twoich stałych klientów będzie niska. Jako firma działająca tylko online musisz znaleźć sposób na budowanie lojalności wobec marki.

Podczas gdy Twój blog sam w sobie nie zbuduje lojalności wobec marki, odgrywa on kluczową rolę w tym procesie. Tak długo, jak Twoje posty będą odpowiednio wyważone, profesjonalne, zabawne, istotne i pouczające będą pomagać w budowaniu lojalności. Nie zapominaj o podkreślaniu we wpisach swojego zaangażowania w działalność społeczną i charytatywną, ponieważ klienci lubią wspierać firmy, które są związane z czymś innym niż one same.

  1. Zapewnia potencjał, aby stać się viralem.

Twoje posty na blogu muszą mieć przyciski, które pozwalają czytelnikom szybko i łatwo udostępniać swoje posty na portalach społecznościowych lub wysłać je znajomym. Post z inspirującą historią lub angażujące wideo ma szansę zostać viralem, który obiegnie internet.

Nawet jeśli nie osiągniesz tysięcy udostępnień, możesz dotrzeć do znacznie większej części swojej grupy docelowej poprzez konsekwentne publikowanie angażujących i istotnych postów.

  1. Wspiera Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych.

Każdy post na blogu, który tworzysz, ma unikalny adres URL, który może być dodany do Twoich postów w mediach społecznościowych i powiązany z innymi działaniami marketingowymi. Możesz dodać przyciski do „polubienia” lub „udostępnienia” swoich wpisów na blogu, co jest istotną częścią rozszerzania zasięgu w mediach społecznościowych.

Nie zapomnij o przyciskach na swojej stronie internetowej i blogu, które również łączą się z Twoimi profilami w mediach społecznościowych, co dodatkowo pomoże Ci osiągnąć więcej polubień i czytelników.

  1.  To darmowa platforma marketingowa.

Niezależnie od Twojego budżetu marketingowego, Twój blog jest bardzo skuteczną formą darmowego marketingu. Każdy post będzie stałym źródłem ruchu organicznego. Niektóre posty będą istotne przez wiele miesięcy, a inne będą przez wiele lat. Ruch, który generują, będzie niczym innym jak inwestycja na lata.

Blog firmowy zalety

10 powyższych powodów to najbardziej godne uwagi powody, dla których blogi e-commerce są korzystne. Podczas gdy wyniki nie zostaną osiągnięte z dnia na dzień, Twój blog firmowy zacznie się opłacać w ciągu kilku pierwszych miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *